Sunday, April 24, 2011

HKL : Update --> Dischrg..

As Salam

entry : dischrg...

Saje mls nk update sbb mahu mluangkan masa to da max with my Qaisara...

okies...lets start membebel....eh3
ahad lps...pg around pkol 10am oksigen Qaisara dh stop...
dlm pkol 4pm doctor comfirm my Qaisara dh bleh dischrg..
so around 6pm baru bleh kuar dr ward..byr bill..amk ubat & blk to home sweet home...

alhamdulillah my Qaisara dh ok dr sbrng infection...cume her batuk & selesema doctor sndiri ckp mende tu akan cure sndiri..ikhtiar aku skrg is bg my Qaisara madu...

lps kuar dr ward..esknyer actually aku dh kene start keje...tp aku kol new OM's & mnt lg Unpaid leave smggu...sbb aku still x sanggup nk htr my Qaisara kat nursery...d+ plk aku kene bg antibiotik tuk 2 hari - 4ml -4x shari ..thats mean aku kene bg Qaisara antibiotik tu every 6hrs...aku & hata akan jd mcm doktor pakar bedah tiap kali nk bg ubat nie..che mek aku nie udah pandai tutup mulut or ketap gusi kalo x mo something...sabo aje la...

skrg mmg aku jadi suri rumah spenuh masa take care my Qaisara...kluar pon jarang dh..kalo nk bli lauk pon kluar kejab je g mydin kat sblh platinum walk danau kota tu...

rutin :
- qaisara bgn - play around with her kejab..ajak tgk katun chungginton...then around pkol 8-8:30am aku akan mndkn die..skrg aku dh ajar che mek nie mandi dgn air sejuk....menjerit la sekali dua...pastu diam layan sejuk...ek3

- siap2kn die sambil bg layan kartun2 yg ade kat tv..kalo dok..asyik la nk mnerap...

- main2 lg dgn Qaisara dlm stgh jam..bg susu then tgk Qaisara dgn mcm layan je mate..topok2 lena..1 more thing...since blk dr hstpl...Qaisara dh x pyh tido brdukung dpn table fan dh..mrngiringkn aje..topok2...sometime kene tutup mate dgn handkerchief..sometime x pyh..(ikot mood die..)..dodoi2 jab then die akan tdo..BUT...u must be there if suddenly she trjaga..sbb tiap kali terjaga..1st thing yg die akan buat is pandang skeliling..carik aku..dh carik aku carik hata plk..both of us kene ade that time...if not her sleep time will end & matenye akan bulat mcm c penah tdo or she will cry...aaaddooiii sayang..if like that la u pny new style camno nk htr nursery..kat sane nnt if u open your eye there will be only your teacher..no more ibu or ayah...

isnin aku off day lagi..so aku & hata decide tuk g nursery & breafing same itu cikgu cikgi ttg Qaisara..aku xmo nnt jadi ape2 & aku salahkn dieorg or slhkn diri sndiri sbb x btau ape yg they mesti & x bleh buat to my little Qaisara...aku x peduli kalo org ckp aku nie cerewet..janji my Qaisara dlm condition yg memuaskan tiame kali aku amik lps keje..

halllooo... i pay u ok..customer is always right...huk3..



jumaat smp ahad aku kene shift ptg...
sangat najis ok...aku x tau la sape yg dok komplen psl shift nie kat org lain...
sape yg tukang carut sebar cite ttg schedule nie mmg manuasia tu sgt bangkai ok...


hrp2 bisnes hata yg coming soon nie mnjadi...
bleh la aku jd PA die...ek3


end


0 comments: