Wednesday, November 14, 2018

KISAH QAISARA : KEM CILIK NALURI BESTARI

As Salam

Hari Sabtu minggu lepas, aku & Hata sepakat utk htr che mek join kem yg dianjurkan oleh taska tempat che mek transit lepas blk dr sekolah...Camp fees RM30 utk 2 Days 1 Nite. Pagi Jumaat baru dpt itinerary dan peserta kena sediakan baju tshirt hitam ..Che mek takde baju t'shirt hitam 100%..Jadi lepas Hata blk kerja terus kena pergi beli...

Malam tu aku dh siapkan semua keperluan che mek..Baju 4 pasang, baju kurung 1 pasang, telekung, towel, selipar, shower, ubat gigi, berus gigi, plastik bag utk letak baju kotor, cadar, bantal..Udah mcm aku plk yg nk pegi camp...Haha..Seronok sgt che mek smp siap mind set kena tido pkol 9mlm sebab esok pagi nk kena bangun pkol 5.30pg..Sebab registration is at 8am..

Esoknya pkol 7.45pg kami dh smp dkt tempat kem S.K.Subang Bestari(2)...Aku rase kami adalah family yg terawal smp sbb time tu, tenaga pengajar semua tengah briefing lg...huhu..Pkol 7.55am ade ticer dari taska lain sambut che mek..Pkol 8.10am gitu ticer dari taska che mek pun smp..Highway MRR2 jammed dekat construction Sungai Buloh tu..Kami pun ikut waze buat uturn masuk dlm kepong semata2 nk avoid jammed yg bergerak mcm siput tu..huhu

Meh layan gmbr activity yg camp ni sediakan utk peserta..Semua gmbr ade yg aku dpt dr ticer & cedok dari IG..huhu
  
Good bye dear...huhu...Muka Happy aje...Ibu aje sebak sikit..Ekek
 
Breakfast sebelum start activity...Makanan diberi 5x sehari...
  
Pengagihan kumpulan...Harus la tak dpt 1 group dari taska yg sama kan?huhu...
Group name : Ultraman Tiga - Sebab theme is animation...
  
Activity master chef..Cake pisang celop coklat & tabur coklat rice..Then cucuk dgn lidi satay...Ini aktiviti selepas beberapa activity lain..Ade dance jgk rasenye..Tapi takde gmbr..Video je...
 
Archery
Activity selepas Solat Zohor & Lunch...
 
Suka...Che mek cite stp peserta dpt 3x percubaan, 1st trial che mek melencong memanah ke penghadang blkg papan sasar...2nd trial dpt tepat & 3rd trial kena pd warna hitam..Jadilah...huhu
  
Dikir Rambo dgr2nya...
Ini aktiviti mlm kebudayaan katenye...Aktivit lepas solat maghrib ade tazkirah smp ke Solat Isyak..Lepas tu baru mulakan activity ni...
  
ZUMBA - Ini aktiviti hari terakhir...
Lepas sarapan kot...Suka la che mek..Siap cakap ade zumba lagu Syantik..huhu
 
Craft Activity...Hidupan Laut...
  
  
Public Speaking Activity...Che mek pun cerita ape yg ticer dh draft utk che mek ckp..huhu
  
Activity melawat taman herba & rumah Rasullah saw..Cerita che mek...
  
Sukaneka...Aku x paham ape game yg che mek main...Sebab aku x paham sgt ape yg che mek cerita...huhu
  
Sesi pemberian cenderahati berupa tuala & jajan hasil dari hamper yg stp group dpt...
  
Geng Taska che mek...
  
Peserta & tenaga pengajar...

Pkol 12 tghari che mek dah boleh blk..Time kami smp pun mmg dh ramai parents yg smp...Pkol 9.30pg aku & Ammar gerak dari rumah menuju ke LRT - Ara Damansara sebab pagi tu lepas subuh Hata dah kena ade dekat Hari Tanpa Kenderaan di Shah Alam as Minder..So Hata amik kami dkt sane sblm pergi tmpt che mek...

Lepas amik che mek singgah gerai jual rambutan tepi jalan..Aku mintak Hata belikn rambutan biase(Merah) dan rambutan kawin (kuning)...Nikmat betul dpt mkn rambutan sebab dah lama x mkn...3kg, selesai dlm kereta je...Smp rumah tggl dlm 8 biji aje...huhu...Niat nk lunch dkt Sambal Hijau..Sekali full house la plk...Terpaksa la bungkus then mkn dkt rumah je... 

Alhamdulillah, semua activity yg disediakan che mek suka...Aku rase kalo ade lg boleh la htr che mek...Huhu...At least berbayar blk sebab aku x bg che mek main dkt laman rumah atas sebab2 tertentu yg aku masih belum sedia nk bercerita dkt sini..Dh betul2 ready nnt aku cite ye?

Ok..Inilah cerita weekend kami...Duduk berdua dgn Ammar is OK je since pagi tu terus nk naik bas & LRT yg buatkan Ammar excited so lupe kejab dgn ketiadaan kakak..Cuma time tido mlm tu aje la rase sunyi sikit..Haha


Korang pernah htr anak umur mcm che mek ke camp?
Sharing is caring... =)





End

0 comments: