Sunday, January 24, 2021

LENOVO M10 HD

 As Salam

Semalam aku & Hata pegi Plaza Lowyat utk cari tablet yg mampu milik utk si che mek...kami xde extra laptop...dulu ade la ...tp dh smp tempoh...semua dh kiokkk...Ade ipad pun dh umo 10 tahun...Jadi mmg mimpi disiang hari la nak update ios...mmg x bleh dh...Kami jgk xde bg anak2 fon sorg satu...x mampu weh...Anak2 aku kalo wekeend Hata akan bg guna laptop keje dia utk access to internet...Tgk youtube...Or Hata akan bg fon dia utk kids main game...Fon aku mmg kids x boleh main...huhu

Kami keluar dari rumah pkol 10.30 gitu...Tinggalkn kids dkt rumah sekejab...Kepala gas aku dh bukak siap2...Sbb skrg che mek dh pandai buat roti bakar....Stock mknn pun mmg dh ade...Masa dkt jln semarak ade polis...aku dh telan air liur kering..takuttttt x lepas...alhamdulillah lepas...huhu

Smp2 je lowyat terus cari tablet...Time ni majority kedai2 baru nk bukak...Org pun x ramai lagi..Jadi aman sikit la nk memilih...Tapi masa kami dh nk blk tu org dh start ramai...

Pada awalnya aku plan nk beli tablet huawei dkt shopee jer...murah pun murah...tapi bile baca review..trus decide utk tgk sndiri dkt lowyat...dulu2 pun kiteorg mmg selalu kesana kalo nk beli laptop...Henfon pun aku pernah beli dkt lowyat...

Lepas dpt free consulting from seller...Aku & Hata cancelled nk beli huawei tab...Korang pun tahu reason dia kan?

Lepas tu aku pergi ke booth CELLTECH...Tablet dkt sane mmg murah...Budget RM450 korang dh boleh dpt size screen 10 inch...RAM & STORAGE PUN BESAR...Tapi itulah...Local brand plk aku takut x tahan lama nk support apps mcm google classroom & googlemeet yg mmg apps utama yg kena ada dlm tablet tu...Cancel lagi brand ni dlm checklist kami...

Last2 jmp 1 kedai ni tgh promote LENOVO M10 HD ...Harga over dari budget kami...Tapi bile fikir utk kegunaan masa panjang, jadi kami rasa kena angkat jgk tablet nih... Tablet nih pada aku mmg sesuai utk kegunaan qaisara skrg...tak terlalu outdated & x terlalu advance...huhu...Harga pasaran is around RM799 to RM750...Kalo korang rajin bleh gi survey kedai2 lain utk dptkan best price...

Masa kami angkat tablet ni, kami dpt original casing from lenovo & screen protector...

Inilah kotaknya.... 😁

Size - 10 inch

3GB RAM

32GB STORAGE

1 year Warranty under LENOVO

Ok la tu kan?
For kids to me dh ok dah...Aku pun dh install Google classroom & Google meet...So far che mek boleh access all her homework through the google classroom ...Gmail pun aku dh install guna email moe che mek supaya dia bleh tgk any homework yg cikgu2 email..

Esok 1st time che mek akan gunakan google meet...Harap2 everything went well...

Korang pun mcm aku jgk ke? 
I mean kena beli gadget utk PDPR?
Korang guna Tab or guna phone?
Or korang mmg dh ade kemudahan ini utk anak?

Sharing is caring...😁


End



6 comments:

Warisan Petani said...

Bila anak2 PdPR ni memang kena ada kemudahan tablet ni.

fizalinolie said...

PdPR semua perlukan gajet Kan. Dulu sekolah Tak boleh bawak hp. Sekarang sekolah dalam hp. Sian anak². Semoga pandemik ni berakhir dengan cepat.

Mar Mansor said...

tab samsung saya dah kiok. tab lenovo pon skrin dah retak. now anak2 pakai samsung j7prime saya untuk belajar. saya? beli handphone vivo y20. payah kan takde tab atau phone lain.

thisni3za said...

Kan.. Byk modal... Huhu

thisni3za said...

Betul tu... Yup.. Smoga cpt2 hilang covid nih...

thisni3za said...

Huhuhu... Ok dah tu...as long as ade medium utk kids belajar