Monday, May 27, 2024

PASAR CHOW KIT

As salam
Hari sabtu hari tu pepagi dah kejutkan anak2 utk follow kami ke pasar basah chow kit. Dah lama x pegi sini...Hari tu ade nmpk pasar ni kena roboh dgn DBKL..igtkn pasar basah kena sekali. Mase smp tu kami x terus turun kereta. Tengok2 org lalu lalang ade x bwk plastic lauk basah 😁. Kebetulan masa lalu tu ade parking betul2 sebelah putu bambu world. Terus masuk parking. Lepas tu Hata gi tengok dulu..Dah confirm pasar basah tu masih wujud baru kami semua turun kereta 😃

Sebelum ke pasar chow kit kami singgah mkn nasi kerabu dulu dekat kedai kak som kg baru. Pd aku menu sane bykkk & sedap...Jadi mmg kena pegi sane 😆
Nasi kerabu org lapar mata...
Amik semua...Lepas tu terpaksa share dgn Hata 😄

Balik dr makan baru bwk anak2 ke pasar chow kit. Dieorg x biasa ke pasar chow kit ni. Jadi ade benda yg dieorg excited tengok. Ade benda yg dieorg akan tny bila nk habis beli brng..sabar ye sabar...Aku beli x byk pun. Cukup la buat stock sikit2 & beli secukup portion duit dapur yg aku bwk. Aku beli sekilo daging yg lembut, sekilo udang galah, sekilo sotong..Ayam x beli sbb stock ayam amsih ada dkt rumah. Lepas tu aku pulun borong buah-buahan..Beli epal fuji yg kecik2 tu, beli orange, dragon fruits, pisang & nangka. Total cost dlm rm120. Ok la kot kan?

Smp rumah pkol 10.30am. Semua aku suruh mandi semula sbb kuat betul bau pasar 😆..Pkol 12.30tghari keluar semula pegi decathlon dkt KL east Mall nk beli dumbell katanya kome. Dia nk exercise sbb rasa bdn dah berat 😉. Dekat sgt dengan rumah. Mase keluar ke MRR2 jalan jammed. Ikut jln dalam. Pkol 3.30pm smp rumah semula. drop anak2...Bg dieorg rehat. Tapi aku & Hata sambung keluar ke Pertama Complex. Sebabnya aku nk tny la jam casio yg aku order since 1/5/24 tu dah smp ke belum. Plus Hata pun nk tengok2 jam baru...Gitew...Smp sane aku rasa ralat sebab jam tu x smp2 lg walaupun dah order. Syarat kedai ni gamaknya x bleh simpan depo smp sebulan. Jadi kena return depo kalo brng x smp2...

Jadi Hata pun tengok2 la jam baru...Dia ckp nk try jam digital pulak tp bukan smartwatch. Aku tengok aje la dia memilih. Hati sis dah sedih jam aku order tak dok 😭. Lepas dia byr duit jam plus tolak depo aku, kami berlari ke SOGO kejab sbb Hata nk beli perfume plk...Perfume dia ttibe jadi hak Ammar & qaisara jgk. Nk pegi sekolah je tanya perfume ayah...Sudah...Mmg cepat habis la kan...Jadi beli la perfume dkt sane..beli perfume yg dah lama x beli..Harga promo je beli. 😃
Dia ckp nk tgk kasut high cut. Dah ada yg berkenan tp xde size plk...
Sudah..Moh le kita blk..Anak2 dkt rumah tu abe wehhhh 😆

Lepas maghrib terus bwk anak2 mkn dkt luar. kami mkn dkt kedai nasi paprik ulu kelang je. Lepas Makan terus blk. Penat weh seharian berjalan aje koje kome...😆. Walaupun anak2 dah start cuti sekolah, tp kami tetap kena pegi koje kome wehhh ...




10 Comments:

Suria Amanda said...


Tak pernah masuk pasar chow kit la..rasa macam nak buat kerja mengarut pi pasar chow kit..gerak awal pagi dari seremban kan..mesti best

Warisan Petani said...

Biasanya ompompuan yang kuat shoppink
Ni terbalik pulok

aizamia3 said...

Sama je kalau saya membeli, beli itu sikit, ini sikit, bagi sama2 merasa. Sesekali dapat peluang berjalan berdua, syok jugak.

thisni3za said...

SA : Bleh try tu sis..Tp bwk ice box siap2..Kot2 la trbeli lauk basah =)

WP : Iye..Itu hari mood dia nk shopping..Kita layan aje la... =P

Ezna Khalili said...

Banyak tempat pergi ni. Barang2 basah kat pasar ni saya rasa murah sikit.....

uncle gedek said...

Lamanya tak ke pasar chow kit....

Syazni Rahim said...

Masa kecil je rasa pernah ke sini, teman mak beli straw, nak buat bunga straw hehe

thisni3za said...

Ezna : Iye..Masih rasa murah dgn keadaan ekonomi skrg ni =)

Uncle : Sekali sekala kena bwk aunty pegi =)

thisni3za said...

Aiza : Betul..Beli sikit2 je janji dpt merasa serba sikit =)

thisni3za said...

Syazni : wehhhh...Cite ttg straw warna warni tu...Aihhh...dulu dkt kg siap beli stock straw warna warni, belajar mcm2 design & siap bwk ke sekolah utk hias kelas..Memory sgt straw tu..Knp la dh stop skrg ni kan? Kalo x bleh ajar anak2 plk =)