Wednesday, May 29, 2024

RACUN TIKTOK - MOFII WIRELESS KEYBOARD & MOUSE

As Salam
Actually dah lama ade dlm cart tiktok aku..Cuma belum masa nk check out sbb rase mcm masih boleh bertahan. Tapi lama2 makin x tahan plk bile budak ofis ada tegur ckp bunyi keyboard aku ni bleh dengar smp ke workstation dia 😁.Memula aku ignore je..Tapi lama2 aku pun rase mcm bising dgn keyboard sendiri. 

Kebetulan masa tengah scoll2 tiktok shop tu nmpk offer keyboard ni sekali dgn free shipping. Apo lagi..Laju2 la check out. Alhamdulillah brng selamat smp hari isnin lepas. Semangat ye aku meng-unboxing terus dkt ofis ni x payah la aku nk bwk blk tunjuk dkt Hata & bwk blk ofis semula. Kita snap gmbr aje la bgtau brng dh smp kan?😁

Alhamdulillah so far Bluetooth connectivity dia strong. Keyboard ni mmg senyap aje weh mase menaip...Tak de dah bising mcm keyboard sblm ni. Kita ni kadang2 memang memerlukan peralatan kerja yg selesa baru la bersemangat nk keje kan? Bersemangat ke aku???? Entah 😆
Mofii Wireless Keyboard & Mouse
Actually utk model 666 ni, ade 5 warna...Lipstics - yg aku pilih ni, hijau, biru, pink & purple. Aku mmg nk pilih purple. TP combination warna2 dkt keyboard tu aku x berkenan sgt sbb ade kaler soft green & soft pink. Dah la keyboard tu kaler light purple. Jadi mcm warna2 tu x menyerlah...Maka aku pilih la warna ni. OK la kan? Terang jgk warna2 dia sbb based warna hitam.

Alhamdulillah...Dpt jgk tukar keyboard baru sendiri punya.😁..Korang dkt ofis yg  pakai PC guna keyboard ofis ke keyboard sendiri? Kalo guna keyboard sendiri pun rasenya xde masalah kan. Cuma korang kena keep the keyboard sbb stp peralatan dkt ofis ade tagging dieorg sendiri..jadi jgn simply2 letak sane sini ye...😁
Sekarang aku tengah nk survey mesin jahit tepi industry yg 2nd..Nk beli yg baru mcm besar jgk modal dia wehhh..jadi kita nk survey la yg 2nd..Kak cik aku pun ckp kalo nk survey yg 2nd pun boleh je..Sbb kdg2 condition yg 2nd ni xde la teruk sgt. Kak cik aku pun beli mesin jahit tepi yg 2nd. Dah 10 tahun guna.Mase aku kalut buat costume frieza hari tu pun aku lenjan mesin jahit dia la 😆

Ni kwn ofis aku (non-muslim) baru kematian kakak dia. Rupanya kakak dia tailor. Jadi mmg bykkkkkkkkkkkkkkk brng2 menjahit tinggalan kakak dia tu. In Shaa Allah nnt aku nk set time dgn dia utk ajak Hata pergi tengok ape yg boleh aku grab dr sana. Kalo ade yg aku nak, mmg aku akan amik & byr je dkt kwn aku tu.. Dia ckp duit hasil jual brng2 kakak dia tu dia nk donate. OKla kan? 

Korang doakan aku dpt 1 date yg sesuai utk ajak Hata ke rumah kakak kawan aku tu & aku jmp ape yg aku perlukn utk top up brng2 menjahit aku ye 😁...Amin




6 Comments:

adnil linda said...

Cantiknya keyboard tu... Geram pulak kita tengoknya...

thisni3za said...

Linda : kan...Sy dh dapat..Anda bila lagi =)

Suria Amanda said...

Macam budak sebelah SA ni...keyboard, mouse dan semua kaler pink beli kat tik tok

thisni3za said...

SA : Sis dh bleh jenguk2 keyboard baru jgk tu =)

LadyBird said...

cantik sungguh keyboard tu.. keyboard lady putih semuanya.. tulisan merah.. :D

thisni3za said...

Lady : Gitula bila dah teracun dgn iklan...Hahaha