Saturday, July 27, 2024

UNBOXING SELF REWARD

 As Salam

Sapa masih igt cerita tentang jam CASIO aku yang 2 bulan lepas. Kalo x igt xpe..Kalo igt..Alhamdulillah...😁

Cerita dia gini..NI ntah mana datang perangai gini pun aku x tau nak..Kehendak hati nakkan jam tu kuat sangat walaupun waktu tu aku dah surrender dah nk dapatkan jam tu. Smpkan masa bercuti ke Melaka pun aku sanggup cari jam tu dekat mahkota parade.Tapi belum ada rezeki nk jumpa..

Minggu lepas gatal je tangan ni  pegi kol blk kedai jam dekat pertama kompleks tu. Sekali staff kedai tu jawab jam tu dah ade stock wehhh...Tapi harga dia naik separuh dr harga yg diaorg offer aku 2 bulan lepas...Contoh la jam tu masa dieorg offer RM100...Mggu lepas aku kol jam tu dah jadi harg RM150. Gitew..Terkejut aku weh...Terkejut sgt sbb naik smp 50% . Gatai lagi tangan ni pi search dkt shopee pulak...Jumpa 1 kedai ni offer harga baik & waktu nk check out tu dpt lg diskaun dekat RM50..Tak ke bergetar tangan aku nk click pay now tu??? Mmg click la jawab dia wehhh..Sebab aku dpt rege mahal sikit je dari harga asal kedai tu offer berbanding 50% kenaikan dr harga asal dieorg offer tu..

Waktu ni Hata geleng kepala aje la tengok wife dia check out dgn muka senyum smp ke telinga...Hari yg aku halfday tu jam tu smp dekat ofis..Jadi hari rabu la baru aku dapat pegang jam ni...Sebelum check out, aku dah tengok kedai jam ni..kedai ni mmg wujud..tp asal dr spore..Ok la janji jam ni keluar dr kedai jam 😆
Ini la nama kedai jam tu
Waktu ni berdebar2 nk bukak kotak..Takut kena tipu 😆
Alhamdulillah...
Mmg jam ini yg aku order 😀..
Bulat kecik alik kiri dalam jam tu adalah hari...
Bulat kecik alik kanan dlm jam tu adalah tarikh...
Alhamdulillah  dua dua tu berfungsi..
Model jam & instruction pun ade
Tali dia leather...

Lepas tunjuk dekat Hata ..Aku rase mcm nk meloncat kegembiraan..Gitew...Rupanya Allah dah tetapkan aku akan dpt jgk jam ni..Cuma kena sabar sikit sebab nk bg rezeki dekat kedai lain slain dr kedai dekat pertama kompleks tu. Allah nk bg aku beli benda lain dulu..Dah ada baki baru Allah bagi aku beli jam ni.Walaupun mahal sikit dr harga asal offer..Tapi takde la mahal mcm harga baru & mgkn waktu tu kedai yg aku beli ni xde buat offer mcm yg aku dpt ni. kan?
Excited semalam pegi keje pakai jam baru 😆

Aku try pasang screen protector smartwatch aku yg sedia ada dekat jam ni..Ehhhh..Muat wehhh..Terus la aku letak..walaupun screen protector tu dah lama..Tapi masih boleh guna. Nanti2 la aku beli screen protector yg baru 😆..Tak perlu la aku pegi kedai jam cari screen protector jam ni..

Dah 4 tahun x pakai jam analog..Terasa lain..Kena tengok sokmo telefon sebab dah x dpt notification dr jam ni..Kena biasakan diri ni 😉. Tapi smartwatch yg sedia ada aku x abaikn..Kita pakai bergilir2 la..Ammar tetibe je aim jam smartwatch aku ni...Ehhhhh..nanti dulu ye..Xde plan lagi nk mewariskan jam ni dekat siapa2 😆

Korang prefer jam tangan digital / analog?
Hari ni plannya nk bukak kotak costume frieza...


7 Comments:

anamizu said...

waahh cantiknyaaaa CASIO!

Roziah @ Cie said...

Cantik jam tu ngam je dengan tangan tu.

fanny_dcatqueen said...

Waah baguuus kak. Ala klasik model dia yaa 😍. Saya paham feel excitement nya. Saya pun kalo dah suka dengan sesuatu, wajib harus dapat, kalo tak memang tak tenang 🤭😁.

Untuk jam saya dari dulu selalu suka analog. Kurang suka jam digital.

uncle gedek said...

Warna tali dia menggiurkan lah!

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Cantik jam tu .. sekali sekala self rewards kan .. jam pun kegunaan setiap hari juga

Mama Zharfan said...

cantikkkk :) i prefer analog! dan latest jam ialah swaroski, selalu pakai cuma risau takut calar cermin dia (i jenis ganas sikit bila pakai jam, selalu terantuk or tercalar laaa)

thisni3za said...

Anamizu : Thx =D

RC : Thx sis =D

Fanny : Kan? =D

Uncle : Gitew =D

CCL : Itu la tu..Sekali sekala...Dah 3/4 tahun x tukar jam =D

MZ : Kena beli screen protector tu sis =D