Friday, August 16, 2024

LAMBAT SIKIT BERSIARAN HARI NI

As Salam

Lambat sikit bersiaran hari ni sebab perut tengah lapar 😀

Semalam balik keje terus singgah ke 99 speedmart beli wetfood utk Merry. Lepas tu ke MIXUE plk sebab kids mintak dr 2 hari lepas. Aku malas nk mengadap simpang 3 ke 99 speedmart tu waktu blk keje sbb waktu tu byk kereta keluar masuk..😁. Lepas ke MIXUE ke Nasi Kukus Pahlawan plk belikn nasi utk anak2...Aku beli 2 bungkus je. Aku x mo mkn nasi sebab masih kenyang dengan bekal waktu lunch. Lepas tu mase otw nk ke motor nmpk plk jagung rebus tersusun elok je atas motor bdk seberang jalan....Ehhhh..Singgah pulak beli 3 tongkol RM10 utk kami ber3 😆
Ikan Kembung Masak Kicap

Semalam bawak bekal lauk ini ke ofis. Nk menghabiskan stock ikan sebenarnya. Aku pun goreng seekor je mlm kelmarin. Sementara anak2 tgk TV kita masak nasi 1/2 pot then sediakan bahan serba sikit utk masak kicap ni. Kalo masak kicap aku suka letak serbuk blackpepper. Baru ngam 😆. Aku igtkn 1/2 pot nasi tu dlm 2 senduk nasi aje la..Sekali amik ko...3 ke 4 senduk aku kena bwk sebab xmo tgglkn dlm periuk. Sudahnya aku kenyang smp ke mlm. Semalam mmg mkn jagung tu je utk dinner.

Sedang elok aku smp rumah dr beli macam2 tu, che mek mengadu blkg lutut dia sakit (pelipat). Aku bgtau kita pegi lepas maghrib la..Bagi ibu bukak stokin dulu 😆.Pkol 8pm trpaksa tinggalkn Ammar dgn Merry sebab nk bwk che mek ke klinik. Klinik tu sebaris je dgn kedai nasi kukus aku beli siang hari tu. Ammar x mo pegi sekali. Jadi dia sanggup tggl dekat rumah sorg2 bertemankn si Merry.

Pkol 9pm baru dpt jmp doctor. Pkol 8.30pm kol rumah tny Ammar ok x? Dia jawab ok sebab ada Merry 😁. Pkol 9.20pm baru smp rumah semula. Jadi cek mek dpt MC hari ni. Tapi masih kena gi taska jgk. Tak de nya aku nk biarkn che mek duk sorg dekat rumah tu..Ntah ape2 je aktiviti dia nnt 😆

Last cerita pagi tadi perut aku dah berkeroncong. Terus matikn niat nk breakfast telur rebus mcm biasa. Aku nk mkn yg lagi berat hari ni. Tapi aku beli kuih je 4 ketul dgn pecah rekod beli pakopi 2 kali mggu ni. Aku dah set dekat diri sendiri. Pakopi ni smggu sekali je bleh beli 😀
PAKOPI

Satni Hata bgtau dia baru gerak dr KB. Semoga selamat smp la cik abe kito 😍

Sebabnya mlm td Hata bgtau partner dia kena blk KL smlm lepas closing meeting dgn partner lg sorg sebab anak dia warded. Jadi x bleh la blk hari ni dgn Hata. So skrg Hata drive sensorng la blk KL. Doakan Hata selamat smp ye.

Mlm ni lepas dinner kwn cosplay yg aku jahitkn glove tu nk dtg rumah sebab ade nk kena jahit sikit lg dkt glove tu. Esok plk aku & Hata akan busy prepare prop utk Skit Cosplay Competition hari Ahad depan.

Nnt ape2 update ttg prop aku update sini ye...

10 Comments:

Mama Zharfan said...

Moga ur hubby selamat smpai rumah.aamiin

adnil linda said...

semoga selamat sampai ke rumah..aamin

Ezna Khalili said...

Moga selamat semuanya ya...

Suria Amanda said...

semoga dipermudahkan perjalanan suaminya ye

thisni3za said...

MZ : Thx sis..Amin
Linda : Amin.Thx
Azna : Amin...Thx sis
SA : Amin..Thx sis..

uncle gedek said...

Uncle ni apa2 masak kicap semua uncle suka....

Abam Kie said...

paling runsing bila anak demam. kalu kami cikgu ni kena ambik cuti jika anak sakit. atau pun bawa je anak2 tu dtg sek..

thisni3za said...

Uncle : No wonder uncle suka pakai baju hitam je =P

Abam Kie : Betul tu...kami pun kalo anak x sihat kena cuti..X bleh bwk gi ofis =(

fanny_dcatqueen said...

Merry itu nama kucing kakak? Aiiih cantiknya nama dia yaa 😄👍👍👍. Sama macam anak saya. Kalo ditinggal malam, mereka tak pernah masalah. Krn ada kucing2 di rumah. Even kalo nak pergi kamar mandi malam2, pastilah digendong 1 anak bulus tuh menemukan dia 😄

fanny_dcatqueen said...

Merry itu nama kucing kakak? Aiiih cantiknya nama dia yaa 😄👍👍👍. Sama macam anak saya. Kalo ditinggal malam, mereka tak pernah masalah. Krn ada kucing2 di rumah. Even kalo nak pergi kamar mandi malam2, pastilah digendong 1 anak bulus tuh menemukan dia 😄