Friday, September 13, 2024

COMPANY TRIP LATEST PREPARATION UPDATE

As Salam

In Shaa Allah dalam beberapa minggu lagi (walaupun byk lg minggunya) smp la waktu utk aku join company trip. Doanya semoga Allah izinkn & permudahkanlah ye...Nervous aku dah start semula ni kome..mcm2 perasaan ada.πŸ˜†. Nnt smp masa aku bgtau company trip ni kemana ye..Buat masa ni aku x bgtau lagi sebab bukan jauh pun 😁Aku dah mula letak brng2 yg x perlu usik utk kegunaan harian dekat 1 tempat. Aku dah sediakn 1 bag lain utk letak brng2 tu...Jadi bila smp masa nnt aku akan transfer ke luggage.

Hari tu aku tanya bdk ofis dia dh tukar duit ke belum. Dia ckp dia dah tukar dekat NU Sentral utk sekian2 amount yg mana waktu tu kalo aku kira, rate lagi untung dalam 0.05 dari rate yg aku tukar 1st round dulu. Jadi dengan secara spontan, dlm pkol 4.30pm aku msg Hata tanya dia bleh blk pkol brp sbb kadang2 dia hanya bleh blk selepas pkol 5.30pm. Aku plan blk keje tu nk pegi NU Sentral utk tukar duit sementara duit gaji ade lg ni...Kalo x tukar nnt risau matawang kita drop & duit gaji pun dah ke lain lepas settled byr semua yg wajib.😁

Lepas tahu Hata bleh blk dalam pkol 5.30pm aku pun teruskn plan ke NU Sentral. Mcm pelari pecut aku berjalan dr LRT KL Sentral ke sana .Nk kejar masa sbb aku pun risau jgk kalo bwk motor dr LRT tu ke rumah dah lewat petang. Takut makin byk kete πŸ˜†

Lokasi Money Changer ni dekat LG Nu Sentral. Turun je dekat escolator depan Victoria secret tu. Aku x jadi nk tukar duit dekat Mid Valley sebab masa pegi sana bbrp minggu lepas, mmg nmpk org beratur panjangggggg..Smp Hata tanya kenapa ramai org dekat sane..Aku ternampak signboard money changer..Terus terigt & bercerita ttg tukar duit dekat Mid Valley...😁..Waktu smp dekat money changer NU Sentral ni...X ramai org & dia bukak 3 kaunter. Bila dah tau current rate & brp jumlah yg kita nk tukar senang la kan? Terus ckp nk tukar ke matawang sekian2 sebanyak sekian2 then tunggu aje la dia kira brp RM kita kena byr walaupun kita dah tau brp kita kena prepare duit 😁. Waktu ni aku untung dalam RM15 dari 1st round dulu. Alhamdulillah selesai dah part tukar duit. Dah tak perlu fikir tentang pertukaran matawang dah. Cukup la kot rasanya. Kalo x cukup kita pinjam la kawan2 ofis yg x byk berbelanja tapi bawak duit byk...Smp KL kita byr la semula πŸ˜†

Utk luggage weight kami dapat 20kg each utk pegi & blk -total 40kg. Waktu pegi rasenya x perlu risau tentang berat luggage sebab waktu tu hanya bawak baju & keperluan utk 4 hari je. Tapi waktu blk tu mmg kena pandai budget. Korang percaya tak aku dah booking sorg luggage weight ofismate ni incase brng2 aku over 20kg πŸ˜†. Sebab dia cakap dia mgkn x byk membeli masa dekat sana nnt 😁.  Kena sediakan slot utk 3 pemenang bertuah jgk ni.Terima kasih sebab sabar menanti ye kome. Aku tak tau la ape yg akan aku dapat beli dekat sana nnt kome. Aku ade jgk survey femes sourvinier yg biasa tourist beli..Tengok la nnt mcmane.

Kasut baru pun aku dah beli utk kesana.Kasut sedia ada mmg dah nazak dah..Aku lenjan bwk gi ofis & jogging je sementara koyak lagi sebelah x besar lg. Lagi sebelah kasut tu dah nmpk rekahan dah. 
Terberkenan dgn yg ini..

Maaf ye kalo ade yg x selesa dgn brand yg aku beli.😊.Tapi nk buat mcmane..Dah terberkenan & harga mampu milik.Aku pun dh berusaha utk follow mane2 brng2 yg bleh elak...Tapi yg ini x bleh nk elak ..Aku beli online je..Alhamdulillah dpt size yg betul dgn kaki aku. Sebab aku x jumpa dekat kedai fizikal. Aku dah pakai sekali kasut ni mase pegi Mid Valley hari tu. Mmg selesa dan tetibe rasa nak pakai lagi waktu gi Melaka esok..Lepas tu baru simpan semula utk ke company trip nnt.πŸ˜†.Yg pasti aku rasa kena cari insole yg ade dekat kasut lain utk kasut ni..baru lg syiok pakai. Waktu xde insole pun masih boleh pakai & selesa. Add on tu utk level up kan lagi keselesaan yg sedia ada.

Lepas tu kan hari tu Hata beli kasut baru..Rezeki wife dia ni sebab Hata belanja jgk sepasang kasut utk aku..Memula aku tak nak sebab kan baru je beli kasut yg dekat atas tu. Tapi dia ckp kasut tu lambat lg aku nk pakai . Ni dia nk belanja utk aku pakai gi ofis bergilir2 dgn kasut yg dh koyak tu. Ok..Sis terima aje la sbb dia bersungguh nk belanja kan..Kalo dia ckp bayar separuh2 mmg aku takmo πŸ˜†
Kasut baru buat lenjan gi ofis.
Dah pakai masa pegi amik pass AMG 😁
Dan dah pakai bergilir dgn yg lagi satu utk ke ofis...

Alhamdulillah selesai part kasut. Beli time SALE je sebab nk bg puas hati byr harga diskaun πŸ˜†. Stokin baru pun dh ade.Aku beli yg baru sebab kebetulan stock stokin dekat rumah mmg dah smp masa kena tukar..Setiap pasang getahnya dah loose sebab boleh dikatakan hari2 aku pakai stokin ke ofis. Jadi mmg cepat la longgar getahnya kan?Aku lebih confident bwk motor dgn pakai sport shoes / sneakers sebab xde la risau kasut tu terlucut masa aku nk tukar gear / tekan brake / waktu berenti dekat traffic light .Nmpk mcm cerewetkan? Tapi itu la aku tiap kali bwk motor. Kalo naik dgn Hata tu bleh la consider nk pakai kasut gegurl. πŸ˜†. Stoking plk beli yg biasa2 je dekat kedai ECO / Mr.Diy..jadi ketahanan dia tu mgkn x lama kot. Lgpun aku suka stokin takat buku lali je.Tapi kin baru ni stokin atas setapak tangan dr buku lali 😁

Listing brng kena beli lagi!!!!!! 
Lepas blk dr Melaka :

1. Universal Adaptor - Wajib beli kalo x...x dpt charge fon.
2. Hiking Sandal - Sebab yg dekat rumah hanya selipar jepun je.
3. Luggage cover size 20" - pakai utk waktu blk letak dekat cabin. Safety 1st
4. Sunglassess - Kena ganti sebab yg lama dah calar. Beli yg mur2 je 😁
5. Sim Card  - Utk kegunaan dekat sana utk update fmly. Aku x harap wifi hotel.

Dekat sana nnt aku kena guna fizikal SIM CARD instant of eSIM sebab fon aku ni dah 2 tahun lebih dah..Teknology fon ni x support system eSIM. Kalo nk guna eSIM kena tukar phone latest. Kau rasa??? Nk keluarkan modal ribu riban semata2 nk guna eSIM atau keluarkan modal x smp RM100 utk fizikal simcard yg kau akan guna hanya utk 4 hari 3 malam. Kalau la ttibe aku cakap dgn Hata aku nk tukar phone sebab phone ni x support eSIM sedangkn aku boleh je guna simcard tanpa tukar phone. Mau dia buat solat HAJAT utk wife dia ni bagi sedar diri sikit πŸ˜†. Tak mustahil Hata suruh aku buat solat istikharah jgk πŸ˜†

Macam2 nk kena beli kan? Pdhal nk pegi 4 hari 3 mlm je pun. Tapi kalo x bawak nnt ttibe nk guna mcmane plk nk membeli dekat sana. Kalo dapat good price ok la...Kalo mahal & terpaksa jugak beli? Mmg x bwk blk ape2 buah tangan la jwbnya kome. Dah la sepanjang dekat sana waktu kami akan dipenuhi dgn aktiviti..Gini la keadaan org yg x pernah pegi travel over the sea mcm aku😁..Ini pun mujur la part luggage dah settled awal2 lg.

Doakan Allah izinkn aku pergi ye kawan2...Byk dah modal keluar utk kesana πŸ˜†

Hari ni dah nk kena siap2kan bag utk ke Melaka. Pegi beli kek marble, buah-buahan sikit. Kak cik aku mintak belikn bday cake la plk..Tgk la mcmane..Mgkn dh smp sana nnt kot baru cari kedai kek..Mane maunya bwk dr KL..Mau cair cream dkt kek tu..Nk makannya waktu mlm πŸ˜…

Doakan perjalanan kami selamat pergi & blk ye..Amin



5 Comments:

Mama Zharfan said...

I can feel the excitement!! Anyway my trip pg esok dh niii.. moga2 smooth semuanya..aamiin

thisni3za said...

MZ : =D Thx sis...Happy holiday to u =)

uncle gedek said...

Wah! Ifeel you! Seronot nya jalan2!

Eh? Sama la. kita sama2 sentuh cerita kasut hari ni...!

Abam Kie said...

selamat bercuti. sy je cuti sek x ke mana2. cuma rehat2 je d umah.

Mulan said...

Tumpang rasa excited. Selamat Bercuti.