Tuesday, September 10, 2024

HARI AHAD = HARI MELAWAT KEDAI BUNDLE

As Salam

Hari Ahad pagi aku berdua dgn Hata ke Giant beli brng dapur sikit. Hata said dia nk masak Char Kuey Teow sebab dah lama x masak. Jadi kuah kicap & cili kena prepare sendiri jgk la. Blk dr Giant tu aku menjahit sikit lagi. Lepas tu Hata pun start la prepare bahan2 utk masak CKT. Pkol 12 kot kawan cosplay kami dtg rumah amik glove yg aku alter. Ini nnt aku cerita dekat entry lain.😁
CKT by Hata 😍

Alhamdulillah dapat blk rasa yg sama mcm masa Hata masak dulu. Che mek smp mintak Hata masakkn lagi sebab Hata masak by portion. Bukan byk sekaligus. Byk jgk bahan nk kena prepare. 😁

Lepas Asar kami keluar rumah menuju ke family bundle dekat Ampang tu sebab Hata nk cari blazzer & seluar boot cart utk Annual dinner ofis dia bln 10 nnt. Dah nk kena cari skrg sebab nk keluar weekend tu terhad 😆. Tema office dia tahun ni 70's. Jadi dia nk ikut tema dgn modal yg kecik. Bkn nk cosplay pun kan?Jadi kita cari la yg budget2 je...
Kemeja dah jumpa..RM13
Sekali seluar boot cut plk x jumpa.
Aku plk terberkenan dgn baju overall ini. RM13 jgk.
Tapi waktu blk rumah test sekali lagi...
Alahai...Bhgn blkg tu menonjol sgt..
terus rasa x berani nk pakai..mcm x sesuai😆

Lepas maghrib kami sambung perjalanan dlm hujan ke JBR Bundle dekat bandar sri damansara plk..Demi nk puaskan hati Hata mencari seluar boot cut. Lama jgk kami dekat sana. Almost 9pm baru keluar. Aku bg space utk Hata mncari smp puas hati. Dah jumpa yg dia rasa ok, dia akan panggil aku utk dia test & aku tengok. Ini lah yg kami grab dekat JBR Bundle hari ahad hari tu...
Bag grogu..So cute ye..
Bhgn dlm dia xde compartment. 
Ni blkb bag tu...
Ni kalo aku bwk naik motor ke ofis agak2 mcmane la reaksi org lain yg nmpk masa aku dlm perjalanan dr rumah ke LRT tu kan? 
Mesti dieorg igt aku bwk bag sekolah anak 😀
Hata jumpa seluar levis boot cut ni...Dia ckp ok..Kita ok kan aje la..
Tapi waktu test semula dekat rumah dia ckp mcm x ok plk 😏
Che mek grab seluar track baggy nih..
Dah la warna orange..
Aku nk tengok dia nk pakai waktu gi mana dgn seluar ni...😖

Lepas selesai dekat JBR Bundle kami terus blk rumah je sebab dah dekat pkol 10mlm. Esok anak2 nk sekolah & Kami kena keje. Hata plk kena teruskn operasi detektif conan dia utk minggu ni dekat ofis Bandar Tun Razak. Jadi mmg kena drive utk kesana. Aku x bg Hata bwk motor kesana.

Tggl 3 hari lagi nk ke Melaka...X sabar nk jmp cucu sedara yg kecik tu..Geram aihhhh...😆





9 Comments:

Mama Zharfan said...

my zharfan suka la brg2 bundle ni sbb dia suka branded items, so preloved like new pun ok jer hahah baru jer ari ahad lps kami pergi 2nd street kat dlm aeon au2 mall tu...sempat dia beli baju levis

adnil linda said...

comel je beg tu..
linda teringin nak pakai overall, tapi tak yakin, plus jenuh nak p membuang kang... haahha

AzianKhalil said...

anak saya teringin nak menyelam bundle.. mak tak reti...suruh ajak ayah. ayah dia kata mana ada bundle saiz awak ... hahaha... nampak nau ayah malas layan

Ezna Khalili said...

Kalau bahagian belakang menonjol sangat boleh pair dengan cardigan panjang mungkin.

Cikla Shahril said...

dulu time sekolah cikla memang suka sgt pakai yg bundle. kwn ckp mcm ori dorg taktau bundle je pun hihi

thisni3za said...

MZ : Yg dkt AU2 tu mcm xde org..jadi takut nk masuk..Takut pricy =D

Linda : Nk kena cari yg easy access =D

Ezna : Oh Ya..Thx sis =D

Cikla : Wahhh..Peminat Bundle Hadir nih =D

uncle gedek said...

Untungnya Hata jumpa levi's! Jack pot!

thisni3za said...

Uncle : Ye..rezeki dia...Tp blk rumah ckp mcm best pakai plk =P

Suria Amanda said...

Husband akak dan Dania suka la bundle2 ni..akak je skeptikal skit padahal ok je...siap ada yang berjenama lagi...