Thursday, September 05, 2024

FAREWELL LUNCH - RETIREMENT

As Salam

Lambat sikit bersiaran hari ni sebab baru nk update cerita tentang retirement lunch treat Admin cum HR ofis ni semalam 😁

Semalam pkol 12tghari kami dah start buat preparation. Kemaskan meja panjang, cuci pinggan, letak lapik dekat meja, tunggu mknn yg kami order smp. Smp la ke pkol 1pm. Lepas tu big big bos suruh kami makan dulu then lepas tu baru la sambung ke sesi yg lain..

Alhamdulillah mknn semua boleh mkn..Aku paling suka popiah sira tu..Tapi sorry ye gmbr mknn aku x amik. Kelaparan mengatasi segalanya 😆
Yg tengah2 ni la akak yg akan pencen tu.
Ini hari Jumaat lepas sebab tu korang nmpk kami pakai jeans..
Ofis sini stp hari jumaat bleh pakai jeans. 😁

Waktu ni sesi kami bg hadiah yg kami kumpul duit serba sikit. Bagi waktu bos xde la kan sbb persendirian. Akak ni mmg aku kenal dr awal2 masuk keje sini la kan...Mcm2 kami kongsi...Mcm2 cerita jgk kami sembangkan. Smp tahap aku pegi rumah dia la sbb dia nk bg exercise pun brng sbb dia & family dh x guna dah benda tu. 6 tahun perkenalan. Semalam x sangka dia dah nk pencen dah...
Keluarga kecil kami 😁

Bunga Orkid tu bunga hidup ye kome...Cantik sgt...Lepas tu akak ni dpt jgk hadiah2 lain dr partner. Ok la..Sepadan dgn tempoh perkhidmatan dia dekat sini. Harap2 replacement dia ni ok jgk la sbb nnt kami akan bekerjasama mcm aku & akak admin ni.

Alhamdulillah mknn semua hampir habis. Ade lebih sikit2 je..Aku pun bwk blk 2 ketul ayam utk anak2 merasa. Smp rumah tu aku suruh Ammar mkn nasi dulu. Lepas tu baru aku bukak bekal yg aku bwk dr ofis. Kalo bukak bekal awal2 nnt x mkn nasi dah. 😁

Semoga akak admin ok ok je lepas pencen ni ye..Dia pun dah byk plan dah lepas ni...Semoga semuanya berjalan lancar ye...

Alhamdulillah..Semalam bertambah lagi seorang cucu saudara aku. Means anak sedara aku dapat anak ke-2...Sekarang total cucu saudara yg aku ada dh 15 org dah...Tetibe nenek terasa apesal cepat sgt dapat title nenek ni 😆. Tak sabar nk jumpa mereka yg pegi ke Melaka mggu depan..Aku aim dah sorg cucu saudara yg lahir bulan puasa hari tu. Harap2 dia dpt join. Geram aje bila tengok ibu dia share gmbr dia dlm group family. Rasa nk gigit 😉. Yg dh dpt kaki ni x dpt nk di layan sgt dh sebab dah laju kesana kemari. Kita layan la yg x dpt kaki ni lagi..Senang sikit nk gomol..Dia terpaksa redha sbb x bleh lari ke lain lagi 😆. Nasib la cucu2 saudara dpt nenek yg muda bertenaga lagi nk main kejar2 ni...Mmg ade je yg kena buli dgn nenek...Silap2 cucu2 sedara tu ajak nenek dieorg ni main masak2 jgk sebab nmpk muda sgt.😆





7 Comments:

Mama Zharfan said...

bestnya boleh pakai jeans gi opis ;)

Ana Jingga said...

selamat bersara buat rakan dan tahniah dapat cucu sedara baru dari kak ana, kak ana follow sini singgah kali pertama :) happy blogging

thisni3za said...

MZ : Best jgk =D

Ana : Thx sis..Done follow u back =D

Suria Amanda said...

Semalam pun Kak SA ada farewell COO...Mat Saleh tu x nak sambung contract..nak balik Germany

thisni3za said...

SA : Owhh..Akak ni pun ade jgk big bos offer ..Tp dia nk enjoy retirement life katenya =D

fanny_dcatqueen said...

Masih terlihat muda yg nak pensiun . 😄👍. Awet muda nampak nya. Betuuul kak. Kdg kalo saya ada bawa makanan dari luar, tp di rumah ada masakan juga, saya suruh anak2' makan yg dimasak, supaya habis. Nanti baru makan yg dibawa dr luar 😄

thisni3za said...

Fanny : Kan..bg mereka habiskn mknn dirumah dulu baru bg yg dibawa dr luar =D