Friday, July 19, 2013

Ramadhan #9 : Ayam Gulai Lemak

As Salam

entry : Masak express

Smlm smp umah pkol 6.30pm..jem siket kat MRR2...Hata & aku teringin ayam masak lemak..mujur la kat umah dh ade cukup bahan...smp2 umah terus keluarkan ayam dr peti ais..tumbuk bwng & serai..Hata amik tender masak nasi & tumbuk cili padi dgn garam..style Hata cili padi tu buat mcm sambal belacan HANYA DIMKN dgn gulai lemak sahaja...itu selerenya...aku ikutkn sajo..so dlm gulai lemak aku xde cili padi...ok jgk..bleh my Qaisara join sekali...

Then aku cpt2 tumis bendi dgn sikit cili giling & telur..ok la..janji ade 2 lauk..itu aje yg sempat aku speed utk masak...itu pun mase azan nasi sedang elok aje masak..kiki

Gambo aku x smpt nk snap sbb sgt express masak smlm...dgn my Qaisara bronarnya..dgn menguji kesabaran..haha


Today Hata ade iftar with his ofismate..aku mls nk ikot sbb rase mls nk brinterprem dgn opismate Hata lagi..haha..

Jadinya kene pikior le nk mkn ape brbuka nnt...haha



end

0 comments: