Wednesday, May 05, 2010

Ayam Kambing Bag...har3

Salam

entry - i'm coming back...

title diatas aku dpt dr cite dolu2..yg direka tuk suke2..ek3..

okies back to the point..

lama x update ini blog..sejak aku blk kg..reunion & blk kl smule..cuti smlm pon x update jgk sbb xde selera nk update..lebih baik mlayan sakit dr layan update yg tentu2 sakit x kurang...kalo layan sakit at least aku bleh rehat2..ho3

okies nk mule story part blk kg on last friday(300410)..aku gerak dr kl around kol 6pm sbb kol 3pm aku & hata g Plaza Pudu tuk bli sket gadget DLSR..igt nk bli battery grip..tp ble smp kdai xde plk..ade plk uncle tu offer gadget laen..at last aku just bli 1 lg battery DSLR & chrgable battery tuk flash..hu3..

skali nk g highway jln duta..jem tahap gaban..lupe plk esknyer public holiday..sah2 la org gov / private blk kg kan??? at last smp ke highway rawang jem..mcm kekura jer kete gerak..pas dr tu pon kete still byk lg..

aku dh janji dgn k.yong nk amik die kat kilang & trus g tesco tuk bli brng 4 sunday actvty..hu3..alih2 kol 8.30pm baru smp kilang..ksian my k.yong tggu lama..ek3..time kat tesco rupe2nyer my abah & a few anak buah dh tggu nk shopping skali..x byk yg kami bli..bli brng2 asas & sotong jer..ayam kene bli kat tmpt laen sbb kat tesco ni ntah ape style xde jual ayam yg sekor2..sume dh kene kerat2..settle mini shopping abah & my anak2 sdara blik dulu..aku, hata & k.yong g umah k.cik sbb die mau bg kipas..pas amik g mkn jab sbb aku & hata dr kol 3pm x mkn ape2..kbulur tahap azgaban..ek3

smp umah dlm kol 12am...aku dh flet gile & trus ZzzzZzzz...


bersiap sedia tuk 2mrrow event...ek3 - (cite kat teluk senangin aku story kat laen entry k..)

on SUNDAY..020510
x sangka plk my aunties from ipoh dtg & tdo umah..

pepagi ahad, aku,hata,k.yong,abah,a.nab & a.salak g pasar pagi kat tg.tualang tuk bli ayam & sket sayur..kol 9.30am dh smp umah & siap2 tuk masak..plan msk ayam rendang, tumis kobis, ulam, sambal sotong..very simple..hu3

actually kami nk wat sket kenduri ksyukuran sbb my mak dh kuar dr spital & sehat sket..panggil fmly terdekat jew..

settle mkn ade plk sdare dr trolak & kg.gajah dtg..xkan nk jamu nasi kot kan???..org tu dh la dtg dr knduri kwin..so kami just goreng kepuk & air sejuk jer...jalan sajok..ek3

ptg plk aku berjaya ajak k.yong tuk x g keje sbb aku sgt tringin sambal rojak dr die..kelam kabut anak buah aku carik mempelam, timun,sengkuang, betik separa masak tuk wat rojak..ho3..sgt puas hati ok...kecur liur aku time mkn mempelam tu...har3

ptg kol 4pm plk aku, hata & k.yong kuar lg tuk wat mkn mlm plk..kami g pasar mlm &bli ikan kembung, ikan keli, my mak nk nasik kerabu & aku nk kerabu pucuk paku..pergh!!!! mmg mngancam la lauk dinner kami..ek3..k.yong offer mkn mihun sup kat pasar mlm tu..hata & die jer yg mkn..tank aku dh full dh..hu3..

mkn mlm kami sgt meriah dgn lauk2..dh lama x mkn kerabu pucuk paku..lauk tu & ikan bakar jer yg aku layan..ek3

so that nite dpt la rehat2kn sket bdn dgn mlayan AIM sbb xde byk actvty..dpt cover blk penat time kat teluk snangin on saturday..hu3

on monday dh kene blk kl smule..trase mase nie sgt singkat....mak dh tny bile lagi mau blk..hu3






end#

0 comments: