Monday, November 20, 2017

KISAH QAISARA : JAMUAN AKHIR TAHUN SEKOLAH

As Salam

Seminggu lepas mood agak kelaut nk update blog sebab Hata out station selama 6 hari..lepas tu dgn mcm2 hal lagi..Jadi mood nak update tu mcm down sama mcm aku yg sikit down time tu..Kiki

Alhamdulillah, semalam semangat sudah kembali sebab Hata dh blk...Haha..Seronok tengok anak2 gembira je dpt jumpa dan berguling bergusti dgn ayah lepas 6 hari si ayah udah mcm chips more...Ammar pun kesian..Hari isnin menggogoi menangis smp hulur tangan panggil si ayah...Tiap kali nak tido panggil ayah..Aku pulak yg sebak tengok sebab Ammar mmg sekejab sgt dpt jmp Hata...Huhu

Semalam, Hata smp dr PD pkol 5.30ptg...Baru Hata terigt yg hari ini kelas che mek akan adakan jamuan akhir tahun utk kelas che mek sahaja sebab kelasnya menang dalam KEHADIRAN...Huhu..So cikgu bgtau kalo nak bagi ape2 sumbangan boleh la bwk hari ini...Memandangkan masa jamuan akhir tahun yg lepas kami tak sumbangkan ape2...Jadi utk kali ini kami plan utk bg sumbangan sikit...

Semalam pagi, kami 3 baranak ke Aeon Big utk beli sikit goodie bag bday che mek yg akan dibuat dkt taska hari Jumaat ni. Saje pegi tanpa Hata sebab nak bwk anak jalan2 naik bas...Huhu..Biskut dah beli, cuma x beli air kotak sebab susah nk bawak..Mmg plan nak ajak Hata pegi beli..Dah alang2 nak mncari barang utk jamuan, kite beli la sekali air kotak...

Kami pegi NSK dkt Sri Rampai je...Beli air kotak dkt sane,then ke tempat pemborong jual JAJAN...Huhu..Bile fikir2, aku decided utk bg simple goodie bag dekat kawan2 kelas che mek...Makanan berat ckgu dah sediakan..nak belikan nugget semua tu, aku rase malas plk nk masak pepagi hari..Huhu..jadi kita beli la ini :
Simple toy, candys & biskut...
Oklah tu kan?Kawan2 che mek dapat mainan & makanan jgk...Huhu...Part packaging aku x perlu risau sbb stock mmg banyak lagi...So semalam blk dr dinner, terus mintak Hata take over Ammar, aku & che mek settlekan goodie bag dlm bilik tingkat atas..Kalo buat dkt hall, nnt dari yg sepatutnya dapat 32 bag terus jadi 20 bag je..kiki..

Bersemangat che mek tolong aku buat packaging smlm..Che mek masukkn dalam plastik bag, aku tlg ikat...Hasilnya gini haa.. : 
Kualiti gmbr tak berapa ok sebab tangan menggeletar..Haha..
Cukup 32 bag..Aku pun dah bgtau guru kelas che mek ttg sumbagan ni..Biar cikgu kelas yg agih2kan..Aku masih belum boleh harapkan che mek utk distribute pd kawan2 kelas...Huhu

Semalam jugak kami berjaya siapkan 50% packaging goodie bag bdayche mek hari Jumaat ni..Alhamdulillah ade rezeki utk che mek celebrate bday dgn kawan2 walaupun lewat..Mujur la che mek tak bising sebab lewat...Janji ado..Che mek dah happy dah...Huhu

Harap2 hari ni semangat aku kuat utk siapkan yg selebihnya...Huhu
Isi goodie bag bday nnt aku share dkt entry lain ye..Huhu



End