About

Monday, January 04, 2016

Daun Semambu...

As Salam

Semalam ptg g jmp ustaz Zul sebab badan Ammar naik 1-2 butir ( mcm kena gigit nyamuk ) yg hilang dkt lengan (contoh) pastu timbul dekat peha plk.. Gitu la situasinya.. My SIL mcm org kelate panggil "kenay"...org perak x sure panggil ape..haha..

So smlm Ustaz Zul mintak kami bawak daun semambu, air mineral & air kelapa..

So pada yg x berapa nak kenal daun semambu.. (macam aku & Hata )...Nah..Moh kite kenal sama2..Huhu
Pokoknya agak tinggi..Payah jgk la Hata nk amik semalam..Last2 pinjam bangku tukang jual air kelapa utk capai dahan yg paling rendah...huhu
Daun Semambu
Closed Up sikit...huhu
Ammar sy yg demam...

Daun semambu ni dihancurkan dengan air & mandikan pesakit tanpa mengelapnya..Biar kering sendiri. Lepas tu bg minum sikit air kepala tu..kasi sejuk badan & keluarkan butir2  mcm kena gigit nyamuk ) kalau ada..kalau x keluar pun xpe...Janji lepas 3 kali mandi air daun Semambu..Butir tu xde dtg lg...

Kebetulan plk badan Ammar agar dedar semalam...
Alhamdulillah..Lepas 2-3 kali aku rendam Ammar..Mandikan dengan air daun Semambu & bg minum sikit air kelapa...Panasnya dh kurang / xde dah...Dh mcm back to normal...

Sambil mandikan dgn daun tu..Kite jgn putus brdoa semoga usaha kite ni diperkenankan OlehNya..Kita hanya berusaha...Allah yg tentukan..Lepas dah buat semua..Kita tawakal aje la semoga segalanya dipermudahkan...betul x?



Daun ni jgk dkatakan AMAT MUJARAB bagi mereka yg kena DEMAM CAMPAK...


End

2 comments: