Monday, January 16, 2017

Weekend : Penat Yang Berbaloi

As Salam

Alhamdulillah..Walau penat sejak hari Jumaat smp ke Ahad, tapi Allah byr blk dgn kelegaan..huhu

Hari Jumaat, aku xde mood nk kerja sbb pening fikir ttg rumah sewa yg baru..Pening wehhh..igt senang ke?..Part deposit tu satu hal..Part nk memilih..nk g tgk tu pun 1 hal jgk....

Makanya Jumaat tu aku mencuci mata dkt MEMBER SOGO SALE..haha..
Tersauk jgk la sandal aku, che mek & Ammar..Kasut sekolah che mek jgk..Brand superman..RM15 je sepasang...idak ke kecik beso kecik beso je mate aku?kiki
Sandal - Inside Out - Joy
1st time rasenye sandal aku & che mek sama..kiki
Aku mmg mencari sandal...Senang nk g mane2 yang dekat2 pakai simple je..x payah nk berkasut jalan / kasut kerja sgt..huhu..Plan nk beli sepasang..tapi kesian plk pd che mek..Nnt mesti membebel kenapa x belikn utk dia jgk..huhu..

So start dr hari sabtu smp ahad, kemana2 pun kami berdua pakai selipar yg sama...Smpkn ke pagi tadi, che mek pakai selipar ni mase nk turun dr rumah..Pagi tadi hujan..S aku mintak che mek pakai kasut sekolah dkt dlm kete je..Risau kotor plk nnt...huhu..Ade ke che mek tny knp aku x pakai sandal tu???Mekkkkk..ibu nk g kerja la,,huhu

Ok..Sambung cite ye....

Sabtu pkol 11am aku & Hata ade arrange dgn sorg agent rumah dkt area Wangsa Maju...Memula rase excited sgt nk g tgk sbb mmg dekat bebeno dgn sekolah che mek...Tapi bile g tgk..Terkejut kangaroo cheq tgk keluasan rumahnya..Tgk perabot owner yg sedia ada jgk...Kalo kami 4 beranak ni consider mcm dh FULL OCCUPIED...boleh bayang x kalo sedara mare dtg???Dh rase mcm dlm dorm pulak duduk ramai2..Sardin..huhu

Blk rumah, tgk brng2 & comparekn dgn size rumah tu, terus ckp dgn Hata, terpaksa la cancel reservation dgn agent tu..Tetibe rase mcm x berbaloi plk nk membayar sekian..sekian harga utk rumah seluas itu...Mujur la cheq x byr lg deposit....hukhuk

Petang sabtu lepas Asar ajak Hata g round rumah area taska che mek...Actually before this ade nmpk 1 rumah 2 storey ni...Dgr rege sewa pun mcm telan ailio....haha..lepas tu mase tgh2 hujan tu, aku paksa jgk Hata kol sekali lagi rumah tu...Terus set time esoknya (ahad) jumpa pkol 2pm dkt rumah tu..Kebetulan kami kol owner rumah sendiri..

Ahad...
Pkol 8.10am dah start terpacak dekat UTC Sentul....Hata kena renew passport..Mase kami dtg tu, manusia dh beratur panjanggggggggggg....Pkol 8.30am kaunter bukak, Hata dpt no.1087...Adehhh....

Memula boleh la tunggu sambil sarapan..Lepas sarapan Ammar dh xmo duduk diam...Terpaksa la Hata htr aku & anak2 g shopping mall Setapak Sentral..Kedai lain x bukak lagi, kami dh ada dlm tu...huhu..Terus kami ke Molly Fantasi...Mujur la dah bukak..Duduk la kami 3 beranak dalam tu utk 2 Jam..Hata patah blk g UTC..Smp pkol 12tghari, nombor dh 1060...So terpaksa la aku bwk blk anak2 g UTC..Smp sane bg anak2 makan tghari..Ngam2 pkol 2pm siap passport Hata part amik gmbr baru & buat pymnt...Passport kami ambik petang lepas settle tgk rumah...

Dlm pkol 2.15pm smp rumah yg kami nk tgk tu...
Owner cino, previous tenant is Malay family...
Bile dh tgk2 tu, terus aje la aku & Hata setuju sbb dekat sgt dh dgn taska che mek & Ammar...
Means kalau Hata g outstation nnt, aku x perlu fikir mcmane nk amik anak2..
Time nk g sekolah aje la yg rasenye mmg kena beli basikal..huhu
Alhamdulillah..Settle 2 perkara dlm hari yg sama walaupun anak2 dgn kami asben & wife dh berlengas 1 badan..huhu

Lps amik passport Hata, terus je kami blk rumah...Rehat2 jab, lepas tu masak sardin je buat sandwich...X larat sgt dh nk masak yg berat2..Anak2 pun tdo start lepas maghrib smp ke pagi td...
Kesian dieorg lapa..Kesian jgk sbb penat..

Plannya aku xmo gi UTC Sentul..Tapi kalo x pegi, mmg x sompek la Hata nk patah blk rumah utk amik kami g tgk rumah sewa tu..

Doa2 la kami dpt masuk rumah tu sebelum CNY nnt ye...
Owner rumah xde sepanjang CNY ni...hukhuk


Amin



Itu la cite weekend kami...
Kepenatan yg x bersempadan..
Tapi Allah balas blk dgn kelegaan utk jangka masa panjang...
Alhamdulillah..


Amin



End